انتخاب عطر مناسب هر فصل

چگونه عطر خود را با توجه به فصل ها انتخاب کنم؟

درباره ی انتخاب عطر مناسب برای هر شخص، موضوعات خیلی زیاد و مهمی وجود دارد . که هر کدام می تواند عاملی اساسی در رضایت شخصی ، توجه و علاقه ی اطرافیان باشد . شاید برای شما هم پیش آمده باشد که در مترو، یا محل کار یا دانشگاه، به محض وارد شدن شخصی از در، رایحه ای دلنشین به مشامتان رسیده . که شما را مجذوب خود کرده و تا بعد از رفتنش  این حس خوب در وجود شما باقی مانده است.

عطر مناسب هر فصل

 

از جمله موضوعاتی که توجه به هر کدام، می تواند این جذابیت را در شما دو چندان کند، و رضایت شخصی و اعتماد به نفس بالایی را برای شما به ارمغان بیاورد، موارد زیر است:

1- گروه بویایی هر عطر و تاثیر رایحه و کیفیت هر کدام.

2- فصل های مختلف سال و آب و هوا.

3- حس و حال شما در آن لحظه.

4- مناسبت استفاده از عطر. (روزانه یا مجلسی)

5- تیپ شخصیتی و روحیات شما.

6- جایگاه اجتماعی مانند (مدیر، معلم، فروشنده و…)

7- نوع پوست و مو و شرایط فیزیکی بدن.

8- طبع بدن (گرم، سرد، تر، خشک و…).

9- زمانی از روز که در آن از عطر استفاده می کنید.

10 – سلیقه ی شخصی و خاطرات بویایی.

و…

همه ی ما افرادی را می شناسیم که تمام طول عمرشان از یک عطر استفاده می کنند و همیشه بوی یکسانی می دهند. این کار اگر چه ممکن است جذاب به نظر برسد. و اثر زیادی هم در بالا رفتن کاریزمای شخصیتی این افراد داشته باشد. اما نکاتی هست که باید به آن توجه کرد.
اولا همانطور که ما یک لباس را در همه ی مواقع سال نمی پوشیم، نیاز است با توجه به شرایط مختلف از رایحه های مختلفی استفاده کنیم. مثلا زدن عطری با پخش بوی خیلی خیلی بالا و رایحه ی گرم و تند در تابستان می تواند برای اطرافیان آزار دهنده باشد.
ثانیا انتخاب بوی خوب صرفا راجع به لوکس بودن یا استفاده ازعطری گران یا پرطرفدار نیست. بلکه انتخاب صحیح عطر، گزینشی بر اساس فاکتور های شخصیتی و شرایط محیطی است که بتواند در اعتماد به نفس، خاص بودن و ابراز وجود صحیح بویایی به شما کمک کند.

با این مقدمه به موضوع اصلی این مقاله، یعنی تاثیر فصول در انتخاب و استفاده صحیح از عطر می پردازیم:

تنوع فصل های سال، یکی از زیباترین جلوه های طبیعت است . که بر وجود ما و سبک زندگیمان تاثیر بسزایی می گذارد . از گرمای تابستان و میوه های متنوع تابستانی، که آرامش و محبت را به ارمغان می آورند گرفته تا شروع سردی هوا و ریزش برگ ها در فصل پاییز و باد و برف زمستانی و شروع مجددی که در فصل بهار به ما هدیه می شود و همراه خود شکوفه ها، گل ها و باران های بهاری را می آورد، همه و همه زندگی ما را آنگونه که هست زیبا می کنند و نکاتی را همراهشان برای آموزش ما دارند.

شما برای انتخاب عطر با توجه به فصل باید چند نکته ی کلی را مد نظر داشته باشید:

1) دمای هوا و میزان پوشش شما در آن فصل:

باید بدانید که گرمای هوا سبب می شود، مولکول های عطر بیشتر و زودتر پراکنده شوند  .
بعلاوه پوشش بیشتر پوست با لباس باعث می شود ، پخش بوی عطر کمتر شود.
نکته ی دیگر حائز اهمیت، این است که در فصل های گرم، استفاده از عطر های با طبع خنک و دریایی (aquatic) باعث آرامش و خنک شدن می شوند . و به همین ترتیب مصرف عطر های گرم در فصل های سرد باعث انرژی و انگیزه بیشتر و بالا رفتن دمای بدن می گردد.

2) رطوبت هوا در هر فصل:

هوا در فصل های تابستان و پاییز عموما با خشکی بیشتری همراه است .
و بر عکس فصول زمستان و بهار فصل های بارانی و مرطوب به حساب می آید.

 

تماس با ما

همراه : ۰۹۱۲۸۳۳۸۵۳۳
تلفن : ۰۲۱۲۲۰۰۸۱۳۳

سبد خرید

تخفیف سمپل |

فروش ویژه تا 50% تخفیف

ساعت
دقیقه
ثانیه