آلبرتو موریلاس (Alberto morillas) اسطوره تاریخ عطرسازی

آلبرتو موریلاس (Alberto Morillas)، عطار (nose) نابغه و مشهور، طراح بسیاری از مشهورترین و بهترین عطرهای تاریخ عطرسازی است. سی کی وان( Ck One) ، کنزو فلاور (Kenzo Flower)، مارک جاکوبز دیزی(Marc Jacoobs Daisy) ، بولگاری سری اومنیا (Bvlgari omnia) ، کارتیر پنتر (Cartier La Panthere) ، سری آکوا دی جیو جورجیو آرمانی (Acqua di Gio) ، بولگاری گلدیا (Bvlgari Goldea)، 212 کارولینا هررا (Carolina Herrera 212 NYC)، ورساچه پور هوم (Versace Pour Homme)، ورساچه برایت کریستال (Versace Bright Crystal)، سری بولگاری من (Bvlgari Man) و… تنها بخشی از عطرهای طراحی شده توسط موریلاس است.


آلبرتو در سال 1950 در شهر سویای اسپانیا به دنیا آمد، هر چند که او همیشه بیشترین سهم آموخته هایش را به تجربه ی شخصی خودش نسبت می دهد. اما کار حرفه ایش را در سال 1968 در مدرسه عطرسازی Beaux Arts  در شهر ژنو سوییس (Geneva) شروع کرد. و پس از دوسال به یکی از بزرگترین و قدیمی ترین کمپانی های خصوصی تولید رایحه (اسانس) جهان یعنی فرمنیخ Firmenich در سویس پیوست.

او سرمنشا علاقه ی خود به عطر را بوی خوش مادرش که در کودکی او عطر معروف femme rochas فم روشاس را استفاده می کرده است. و این که پدرش همیشه عادت داشت عطر خود به موهای خود بزند معرفی می کند. البته جرقه اصلی عطار شدنش وقتی بود که در چهارده سالگی مقاله ای درباره ی برند گرلن (Guerlain) خواند و پس از خواندن مقاله این جمله را به خود گفت:” این یه کار واقعیه. واقعا یه نفر هست که عطرها رو طراحی می کنه.” و پس از آن بود که او به سویس رفت و به عنوان یک کارمند ساده در کمپانی فرمنیخ مشغول به کار شد.
او درباره عطرساز شدنش می گوید: “در 21 سالگی، زمانی که کارمند ساده شرکت فرمنیخ بودم، از رایحه های مختلف چوبی و گل و گیاهان به وجد می آمدم. از آن زمان عشق شدیدی به عطرساز شدن در من بوجود آمد.
تا اینکه روزی پیش رئیس شرکت، آقای فرمنیخ رفتم، و به او گفتم: “خواهش میکنم اجازه بدهید من عطرساز بشوم.”
او نگاهی عجیب به من کرد و گفت: “عطرساز؟ اما این غیر ممکنه. تو باید شیمی بلد باشی و سالها کار و کنی و هیچ تجربه ای نداری”
اما من در پاسخ به او گفتم که: “من نیاز دارم که عطرساز بشم.”
بالاخره او گفت:” خیلی خوب، حداقل می تونی تلاشت رو بکنی”  و من الان اینجا هستم.

او در سال 1977 به عنوان یک عطار حرفه ای شناخته شد و در 1998 به درجه استادی در عطرسازی رسید.
آلبرتو موریلاز عاشق بوی گل رز است. و عطر شخصی خود او رایحه ی رزی است که خود آن را اصلاح و ارتقاء داده است.
در طول تجربه ی کاری اش با برند های بزرگ عطر و ادکلن فعالیت داشته و کارنامه ی بسیار درخشانی از خود به جا گذاشته است.
Acqua di Parma, Amouage, Angel Schlesser, Armand Basi, Azzaro, Bvlgari, Cacharel, Calvin Klein, Carolina Herrera, Cartier, Chopard, Dolce&Gabbana, DSQUARED², Estée Lauder, Ferrari, Giorgio Armani, Givenchy, Gucci, Issey Miyake, Kenzo, Lancome, Lanvin, Loewe, Marc Jacobs, Narciso Rodriguez, Nina Ricci, Ralph Lauren, Roberto Cavalli, Rochas, Salvatore Ferragamo, Tommy Hilfiger, Trussardi, Valentino, Versace, Yves Saint Laurent, Zara,…
این ها بخشی از برندهایی است که موریلاس برای آن ها عطر طراحی کرده است. و نکته ی جالب این است که در بسیاری از موارد عطرهایی که موریلاس طراحی کرده است باعث شهرت و اعتبار بیش از پیش این برندها شده است. و گاهی خود عطر از مجموعه ی تولیدات برند مشهور تر و پرطرفدار تر بوده است.

جدای از تجربیات و کار های شخصی اش، آلبرتو موریلاس، از بار مسئولیت سنگین کار کردن با برند های مشهور لذت می برد. او می گوید: “وقتی برای برندی نامدار، مانند گوچی یا بولگاری کار می کنم، وظیفه دارم تصویر و هویت برند را و همینطور تفسیری از استایل و مد روز کمپانی را در عطر ارائه کنم.”
اگر چه به نظر می رسد، گرایش شخصی او بیشتر به سمت خلق های شخصی و خصوصی اش است. آلبرتو در این باره می گوید: “من وقتی که با برند میزنسیر (Mizensir) کار میکنم، کاملا آزاد هستم و فقط برداشت و تعبیر خودم از عطر مطرح است. بنابراین با این برند آزادم که در این عرصه ی بزرگ، حرکت کنم و خلاقیتم را در عطر ها بروز بدهم.” لازم به ذکر است که برند میزنسیر، یک برند جدید سوئیسی است که از سال 2015 فعالیت خود را آغاز، و تمامی محصولاتش را آلبرتو موریلا طراحی کرده است.
استاد عطرسازی دنیا، با خنده می گوید گاهی نیاز است یک ملیون فرمول مختلف را بررسی کنم تا یک عطر ساده خلق شود.او شب ها هنگام خواب عطر های در دست ساختش را به خودش میزند تا هنگام خواب بویش را استشمام کند و ذهن و ناخودآگاه او در خواب هم به بررسی دقیق و عمیق رایحه ها بپردازد.

آلبرتو می گوید گاهی وقتی عطر های جدیدم را بر تمام بدنم میزنم و به خانه می آیم، سگم تعجب می کند و از دستم فراری می شود. گویا که بو های جدید او را آشفته ساخته باشد. او می گوید:” برای من عطاری یک شغل نیست بلکه تمام عشق و علاقه ی من است.” و همچنین می گوید:” دست خط من احساس من است که در عطرهایم جاری است.”
گفتن این نکته هم خالی از لطف نیست که آلبرتو تمامی عطرهای برند جدید و لاکچری ایرانی  لوتوس (Lotus) را هم طراحی است. برندی که از سال 2016 به تولید عطر در سطح جهانی پرداخته است.
شاید این پرسش شما هم باشد که از میان این کارنامه ی درخشان خود آلبرتو کدام اثر خود را انتخاب می کند و آن را به همه برتری می دهد؟ سوالی که خود او با قاطعیت پاسخ می دهد: “سی کی وان CK One!!! این عطر را همه می شناسند و بسیار تجربه ی لذت بخشی با آن داشته اند. این عطر بسیار با طراوت و مدرن است”.

مطمئنا با خواندن این توضیحات شما هم مشاقید تا فهرست عطرهایی که موریلاس طراحی کرده است را مشاهده کنید و از میان آن ها عطر محبوب خود را پیدا کنید. اگر که موفق به این کار شدید خوشحال باشید و اگر نشدید حتما تجربه ی استفاده از عطرهای موریلاس را از دست ندهید. تعداد قابل توجهی از عطرهای طراحی شده توسط او در فروشگاه اینترنتی عطر پاپریا با قیمت مناسب قابل تهیه هستند.

تماس با ما

همراه : ۰۹۱۲۸۳۳۸۵۳۳
تلفن : ۰۲۱۲۲۰۰۸۱۳۳

سبد خرید

تخفیف سمپل |

فروش ویژه تا 50% تخفیف

ساعت
دقیقه
ثانیه